w jedną stronę

w dwie strony

Open

Wyjazd

z:

do:

Data wyjazdu:

Powrót

z:

do:

Data powrotu:

Kod promocyjny:

Szukaj

zegar

Rozkład jazdy

Dogodne połączenia ze Szczecina na lotniska Berlin Tegel i Schönefeld oraz lotnisko Szczecin-Goleniów.

Sprawdź

Nowe lotnisko w Berlinie – znamy datę!

Engelbert Luetke Daldrup - dyrektor spółki zarządzającej berlińskimi portami lotniczymi obiecuje, że nowe lotnisko zacznie działać w październiku 2020 roku. Tym razem termin jest bardzo realny, ponieważ wszystkie prognozowane prace idą zgodnie z harmonogramem.
 
 
Fot. www.berlin-airport.pl
 
Termin jest ostateczny!
 
Szef lotniska Berlin-Brandenburg zapytany przez niemiecką prasę, czy data otwarcia jest pewna, odparł, że jak najbardziej tak. "Określiliśmy ten termin dwa lata temu po bardzo dokładnych analizach. Nasze prognozy dość dokładnie się sprawdziły" – ocenił. Luetke Daldrup dodał, że niezwłocznie po uruchomieniu nowego lotniska Berlin-Brandenburg zamknięte zostanie lotnisko Tegel, które obecnie obsługuje większość ruchu lotniczego stolicy Niemiec. Nowoczesne lotnisko Berlin-Brandenburg, zlokalizowane jest tuż obok istniejącego już lotniska Berlin – Schönefeld. Będą działać równolegle przez najbliższa dekadę. Berlin – Schönefeld zostanie wyłączone, gdy zostanie zbudowany trzeci terminal nowego międzynarodowego portu lotniczego.

Dlaczego tyle trwała budowa?
 
Inwestycja okazała się jednak bardziej skompilowana niż pierwotnie zakładano. Termin otwarcia przekładano kilkakrotnie. Zdaniem Luetke Daldrupa tym razem sytuacja wygląda jednak inaczej. Jak zapewnił, że testy prowadzone przez nadzór techniczny przebiegły pomyślnie. "Sprawdzono 260 scenariuszy zabezpieczeń pożarowych. Systemy działają" – powiedział.
Problemów było wiele. Ostatnim, przez który inwestycja nie została zakończona w pierwotnym terminie, okazały się skomplikowane systemy oddymiania i przeciwpożarowe. Nadzór budowlany nie wydał zgody na uruchomienie portu, ponieważ ocenił, że zabezpieczenia pożarowe nie działają tak jak powinny. Systemu nie dało się jednak poprawić. Trzeba było zaprojektować i zainstalować go od nowa.
 
 
 
Dokąd polecimy z nowego lotniska?
 
Port lotniczy stanowi największą inwestycję infrastrukturalną Niemiec. Na początku ma obsługiwać do 27 milionów pasażerów rocznie, a po ewentualnej rozbudowie do 50 milionów. Po otwarciu nowego lotniska z Berlina będzie można polecieć bezpośrednio m.in. do Singapuru, Pekinu, Toronto, Filadelfii czy Nowego Jorku. Obecnie większość lotów transkontynentalnych w Niemczech odbywa się z lotnisk we Frankfurcie, Duesseldorfie i Monachium.
 
 
Fot. John Worth